Kvarteret Klippan

Kvarter Klippan har stort kultur- och nostalgiskt värde för västeråsare och har länge varit ett välbesökt nöjeskvarter i staden. Visionen är att Klippan nu ska väckas till liv genom att utveckla ett levande kvarter som blir det trendiga boendet för den glada urbanisten. NCM agerar strategiskt stöd och rådgivare till kund samt genomför analysarbete, ex målgruppsanalys.

  • Kund: Aroseken

  • Ort: Västerås

  • Vi bidrar med: Strategiskt stöd och rådgivning samt analys

Beskrivning:

Kvarter Klippan besitter stora kulturvärden samt nostalgiska värden för västeråsarna. Många har besökt Klippans nöjeskvarter som innehållit restauranger, barer och dansställen samt Klippans hotell. Kvarter Klippan har stått tomt sedan 2020 och ska nu utvecklas.

De historiska fastigheterna med befintlig bebyggelse ska utvecklas och kompletteras med nya byggnader. Förslaget innehåller hyreslägenheter, hotell samt lokaler för restauranger, nöjesliv och gemenskap.

– Vår vision är att Klippan ska väckas till nytt liv. Att det växer fram till ett levande kvarter och att det blir det trendiga boendet för den glada urbanisten, säger Christian Brobeck, vd, Aroseken.

NCM agerar strategiskt stöd och rådgivare till kund. Inom ramen för uppdragen genomförs analysarbete i syfte att utveckla ett kvarter som bidrar till Västerås utveckling samtidigt som fastigheternas fantastiska historia tas till vara på.

KONTAKTA LARS TOLL
FÖR MER INFORMATION

+46 (0)70-559 66 55 eller lars.toll@ncmd.se